Bosch Termoteknoloji Türkiye, 2008 yılında küresel krize rağmen iç ve dış satışlarında gösterdiği güçlü performans ile büyümesini sürdürdü.
5 Mayıs 2009, Salı günü İzmir’de yapılan basın toplantısında Bosch Termoteknik Sanayi ve Ticaret A.Ş. Ticari İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Peter Bredfeldt ile Bosch Termoteknik Ortadoğu Satışlarından Sorumlu Isısan Isıtma ve Klima San. A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Selman Tarmur, şirketlerin 2008 yılı performansını değerlendirerek, 2009 hedeflerini ve sektör trendlerini paylaştı.
Peter Bredfelt toplantıda ısıtma sektöründeki global trendlere değinirken, başta güneş enerjisi olmak üzere yenilenebilir ve çevre dostu teknolojilere odaklanan Bosch Thermotechnology’nin global büyümesini sürdürdüğünü vurguladı. Selman Tarmur ise Bosch Termoteknoloji Türkiye Grubu’nun küresel krize rağmen gösterdiği güçlü performansı hakkında bilgi verdi. .
Yoğuşmalı ısıtma sistemleri ile Türkiye’de güçlü büyüme
Toplantıda Bosch Termoteknik Ortadoğu Satışlarından Sorumlu Isısan Isıtma ve Klima San. A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Selman Tarmur Bosch Termoteknoloji Türkiye’nin 2008 genel değerlendirmesini yaptı.
Tarmur’un verdiği bilgilere göre, geçen yıl 16, wyoming seo 900 şofben ve 272.000 kombi üreten Bosch Termoteknik, Türkiye ve Ortadoğu’da toplam %23, sadece Türkiye içi satışlarda ise % 19 büyüdüğünü aktardı. Kuruluş Türkiye’de toplam 220 milyon Euro ciro elde etti. 2008 yılında yoğuşmalı kombilerin üretimini artıran Bosch Termoteknik aynı zamanda tüm dünya ısıtma pazarı için yeni nesil yoğuşmalı kombilerin üretimini başlattı. Şirketin Manisa’dan Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya’ya yaptığı ihracat, geçen seneye oranla % 21 artış göstererek 97 milyon Euro düzeyine ulaştı.
Bosch Termoteknik Türkiye güneş enerjisine dayalı zengin ürün portföyü ve yoğuşmalı kombilerle 2009’da pazarda hızlı büyüyecek
Selman Tarmur, şirketin 2009 hedefleri ile ilgili olarak, “Yenilenebilir enerjiler ve yoğuşmalı ısıtma sistemleri ile pazardan hızlı büyüme stratejimizi sürdüreceğiz. Isıtmanın yanı sıra, soğutma ve havalandırma ürün gamımızı daha da zenginleştirerek, Türkiye sorumluluğumuzdaki pazar payımızı artıracak, ısıtma-soğutma-havalandırma (HVAC) pazarındaki konumumuzu güçlendireceğiz” ifadesini kullandı.
Güneşin insanlığın enerji ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak çok zengin bir enerji kaynağı olduğunu hatırlatan Tarmur, kaynakların tükendiği ve insanlığın ciddi çevre sorunlarıyla mücadele ettiği böyle bir dönemde başta güneş enerjisi olmak üzere yenilenebilir kaynaklara odaklanmanın zorunlu olduğunu ifade etti.
Selman Tarmur Bosch Termoteknik Türkiye’nin enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu güneş enerjisi gibi yenilenebilir enerjilere dayanan ileri teknolojilere odaklanmaya devam edeceğini vurgulayarak şöyle devam etti:
“Enerji performansı konusunda son dönemde çıkan yönetmelikler sektörü yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmaya zorluyor. Biz bu kapsamda güneş panelleri, plakalı ısı değiştiriciler ve ısı pompaları gibi ürünlerimiz ile pazarın tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır durumdayız. Güneş enerjisi sistemlerinde Buderus markasına ek olarak, ürün gamımıza yılın 2.yarısında Türkiye’de ilk defa Bosch marka güneş enerjisi sistemini ekliyoruz. Yoğuşmalı ısıtma pazarı için de Manisa fabrikamızda yoğuşmalı cihaz üretimimiz artarak piyasaya rekabetçi fiyatlara sahip ürünler sunacağız.”
Selman Tarmur konuşmasında “Türkiye’deki Bosch Termoteknik olarak ürün gamımız ve verdiğimiz hizmet artık sadece ısıtma ürünleri ile sınırlı değil. Bosch Isı Sistemleri artık ‘havalandırma, ısıtma, iklimlendirme ve yenilenebilir enerjileri içine alan bir hizmetler paketi ve ayrıca uzmanlık gerektiren sistem hizmetleri’ sunuyor. Pazarda sürekli güçleniyoruz, gelecek için hazırız” dedi.
Tarmur, ayrıca 1 Ocak 2009 tarihinden beri Bosch markalı ısıtma ürünleri de Isısan tarafından pazara sunulduğunu hatırlatarak, “Böylece yaratılan sinerjinin Bosch’un sektördeki güçlü konumunu sürdürmesine yardımcı olacağını” söyledi.
Sürdürülebilir Sosyal Sorumluluk çalışmaları aynı tempoda sürüyor
Çevre konusu, Bosch Termoteknoloji Türkiye’nin öncelikli kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları arasında yer alıyor. Bu amaçla Manisa fabrikasında son 5 yılda 3.4 milyon Euro yatırım yapıldı.
Bosch Termoteknoloji Türkiye, sosyal sorumluluk çalışmaları arasında önemli yer tutan eğitim konusundaki faaliyetlerini de aralıksız sürdürüyor. 2007 yılında kurulan Isısan Akademi, bu doğrultuda sektöre yönelik eğitimler düzenliyor. 2008 itibarı ile Isısan Akademi bünyesinde 8 şehirde gerçekleştirilen 500’ü aşkın eğitimde, 50 farklı konuda, 7.000 kişiye 8.000 saat eğitim verildi. Isısan Akademi’nin 2009 hedefi ise 8 şehirde, 70 farklı konuda 10.000 kişiye 12.000 saat eğitim vermek.
Bosch Termoteknoloji Türkiye, özellikle yenilenebilir enerjiler konusunda sektördeki bilgi düzeyinin artmasına katkıda bulunmaya odaklanıyor. Kuruluşun bu kapsamda öne çıkan bir çalışması “Yenilenebilir Enerjiler ve Alternatif Sistemler” başlıklı 700 sayfalık kitap oldu. Böylece yenilenebilir enerjiler konusunda Türkiye’de ilk kez bu denli kapsamlı bir kitap sektöre, uzmanlara ve ilgilenenlere sunuldu.
Kategori : EKONOMİ