Petrol fiyatlarındaki dalgalanma ve akaryakıt ürünlerindeki zamlar, otomotiv yan sanayinin devlerinden Bosch'u daha az benzin tüketimiyle ilgili çalışmalara yöneltti.
Bursa Bosch Evi'nde basın mensuplarıyla bir araya gelen Bosch Genel Müdürü Hermann Butz, ekonomik krizin herkes gibi kendilerini de etkilediğini söyledi. Bu yüzden bazı projelerini ertelediklerini aktaran Butz, ancak yeni yatırımlara gittiklerini de belirterek, "Benzin püskürtme sistemi üzerinde yeni yatırı nevada seo mlar yaptık ve başarılı gidiyor." ifadesini kullandı.
Uzun vadeli planları, vizyonları ve stratejileri bulunduğunu ve bunları kaybetmediklerini ifade eden Bosch Genel Müdürü, "Ancak her zaman bu günkü kadar güzel ve güneşli olmuyor, bazen yağmurlu oluyor havalar. Yağmur başlayınca sürücülerin araçlarını yavaşlattığı gibi bizde bazı projelerimizi erteledik. İptal etmedik, sadece erteledik." dedi.
Şu anda firmalar için en önemli konunun kasalarında nakit para bulundurmak olduğunu vurgulayan Butz, "Eğer yatırım yapıp da işçine para veremeyip, memura para veremeyip, yan sanayiye para veremiyorsan makinenin olması bir mana ifade etmez." şeklinde konuştu. Dolayısıyla yeni yatırımlar ve kapasite artırımına gitmediklerini dile getirdi. Hermann Butz, "Yeni bir teknoloji ve inovasyon yatırımı var, ancak kapasite artırımı yok. Şu anda kapasitemiz yüzde 70'in altına inmiş durumda. Krizden önce yüzde 100'dü. Yani yüzde 30 kayıp var." bilgisini verdi. Çin ve Hindistan'da yaşanan canlanmanın dolaylı olarak kendilerine de olumlu yansıdığını ancak, gözlerinin asıl pazarları olan Avrupa ve Kuzey Amerika'da olduğunu belirtti. Ekonomik krizin 2010'dan itibaren etkisini kaybedeceğini ancak, 2007'ye veya 2008'in ilk yarısındaki ivmenin yakalanabilmesi için en az 3-4 yılın geçmesi gerektiğini kaydetti.
"ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞU ANDA HAYAL"
Bosch Genel Müdürü Hermann Butz, elektrikle çalışan araç üretilebilmesi konusundaki bir soruya ise şöyle cevap verdi: "Elektrikli araçlar şu anki teknoloji ile hayal. Şu anda elektrikle saatte 80 kilometre hızla, 100 kilometre gidebilecek araç için gerekli olan batarya dahi 12 bin Euro'ya mal oluyor. Bunun yanında yedek parçaları da katarsak, bu rakam 100 bin doları buluyor. Bu da toplum için şu anda uygun değil. Şimdilik bu bir hayal ancak, bir gün mutlaka olacak."
Kategori : EKONOMİ