Ekonomik kriz, internet reklamcılığı alanında dünyanın en büyük tüketicisi olan Amerika'nın da reklam gelirlerinin düşmesine neden oldu.
Televizyon anti seo çalışması ve gazete reklamlarındaki düşüşe rağmen yükselmesi beklenen internet reklamları da yılın ilk çeyreğinde yüzde 5 geriledi.
2002 yılında ölçümlenmeye başlamasının ardından ilk kez gerileyen internet reklamları, ilk çeyrekte 5.5 milyar dolar oldu.
İnternet pazarındaki gerilemenin önemli bir kısmı gösterim bazlı reklamcılıkta yaşanırken, arama tarafındaki cirolar nispeten yüksek kaldı.
İKİNCİ ÇEYREKTE UMUT VAR
Geçen yılın ilk çeyreğinde bu rakam 5.8 milyar dolar olmuş ve bir önceki yıla göre yüzde 11 artmıştı. Ancak bu artış oranı da 2002'den bu yana görülen en düşük orana işaret ediyordu.
Analist beklentileri, yılın ikinci çeyreğinde internet pazarının yeniden büyümeye döneceğine işaret ediyor.
2008 yılında ABD'de toplam reklam pazarının büyüklüğü yüzde 4.1 daraldı ve 141.7 milyar dolar olmuştu.
Kategori : GÜNCEL