Yargıtay, kredi kartı sözleşmesinin ''on iki punto koyu siyah harflerle düzenlenmediği'' ve üyelik ücretine ilişkin hükmün tüketici ile müzakere edilmediğine işaret ederek, ücretin tüketiciye iadesine karar verdi.
Yılmaz Karapınar isimli vatandaş, bir bankadan aldığı kredi kartı için hesabından 60 TL üyelik ücreti kesilmesi üzerine, alınan ücretin iades
Silis kumu ine karar verilmesi istemiyle Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurdu. Hakem Heyeti, ücretin Karapınar'a iadesine karar verdi.
Bankanın, Hakem Heyeti'nin kararına itiraz etmesi üzerine, tüketici mahkemesi sıfatıyla davaya bakan Dinar Asliye Hukuk Mahkemesi, ''ücretin alınacağı sözleşme ile kararlaştırıldığı için yasaya aykırı olmadığına'' karar verdi.
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı da Mahkemenin kararının ''kanun yararına'' bozulmasını istedi.
Dosyayı görüşen Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, uyuşmazlığın çözümü için bu konudaki yasal düzenlemeler ile taraflar arasındaki sözleşme hükümlerini inceledi.
EN AZ ON İKİ PUNTO VE KALIN HARFLE
Tüketici sözleşmelerinin ''en az on iki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir'' hükmünü içerdiğine işaret eden Daire, Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesinde ''satıcı, sağlayıcı veya kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız şartlar batıldır'' hükmünün yer aldığını belirtti.
Taraflar arasındaki 2 Ocak 2002 tarihinde imzalanan sözleşmenin 14. maddesinde kart kullanıcısından kart kullanım ücretinin alınacağının belirtildiğini ifade eden Daire kararında, ''Sözleşme incelendiğinde, sözleşmenin davacı banka tarafından matbu, standart olarak hazırlanıp boş olan kısımların rakam, isim ve adresler yazılarak doldurulduğu, sözleşmenin on iki punto koyu siyah harflerle düzenlenmediği görülmektedir'' denildi.
Kategori : EKONOMİ